Online пријава на обавезно социјално осигурање
Дана 06.08.2013. године, Централни регистар обавезног социјалног осигурања почео је са оперативним радом, а то подразумева да се Јединствене пријаве на обавезно социјално осигурање у електронском облику подносe на Порталу Централног регистра обавезног социјалног осигурања.
Овим обавештењем вам скрећемо пажњу и на чињеницу да од почетка оперативног рада Централног регистра, све радње, које предузмете на Порталу су званичне и бележе се у Јединственој бази ЦРОСО-а, а послодавци који су се регистровали за рад на Порталу сносе сву одговорност за све предузете радње.
Централни регистар ће и даље примати документа доделе овлашћења у папирном облику
Јединствену пријаву на обавезно социјално осигурање преко портала Централног регистра, од августа 2013. године подносиће:
- послодавац, а изузетно, ако он није технички оспособљен, или тај посао жели да пренесе на неког другог, јединствену пријаву може подносити физичко или правно лице које поседује квалификовани електронски сертификат, а на основу овлашћења послодавца за подношење пријаве (на пример: књиговодствене агенције, уколико поседују квалификован електронски сертификат, које могу бити овлашћене и од више послодаваца).
- Изузетно, уместо физичких лица, из чл. 12. Закона о Централном регистру обавезног социјалног осигурања, која немају техничке могућности за достављање пријаве у електронском облику, јединствену пријаву на основу доказа које поднесе на увид, подносе:
1) на порталу, овлашћени службеник организације за обавезно социјално осигурање, (РФПИО и НСЗ), који има квалификовани електронски сертификат;
2) путем модификоване апликације, овлашћени службеник Републичког фонда за здравствено осигурање, који има квалификовани сертификат.
Предуслови за коришћење портала Централног регистра обавезног социјалног осигурања су поседовање:
I квалификованог електронског сертификата, и
II овлашћења
I Квалификовани електронски сертификат служи за електронску идентификацију корисника (власника сертификата) и дигитално потписивање електронских докумената. Издавање квалификованих електронских сертификата није у надлежности Централног регистра, већ их на лични захтев, издаје једно од четири регистрована сертификациона тела у Републици Србији:
- Привредна комора РС – http://www.pks.rs/Usluge.aspx?tipUslugeID=2
- Јавно предузеће Пошта РС – http://www.ca.posta.rs/
- Халком – http://www.halcom.rs/index.php?section=80
- МУП - http://www.mup.gov.rs/cms_cir/dokumenta.nsf/e-Usluge.h
II Овлашћење у систему Централног регистра обавезног социјалног осигурања представља електронски уговор између законског заступника као даваоца овлашћења и овлашћеног лица, односно пуномоћника, којим се овлашћено лице (пуномоћник) овлашћује да у име и за рачун даваоца овлашћења, предузима одређене радње.
Прву регистрацију, обавља законски заступник корисника, чија овлашћења за заступање проверава Централни регистар, и додељује најмање једно генерално овлашћење - Администраторско овлашћење себи или неком другом лицу, чиме је поступак регистрације окончан.
Законски заступник може овластити друго лице на два следећа начина:
- Електронским путем, преко портала Централног регистра, само уколико је у питању законски заступник обвезника плаћања доприноса , који је уписан у Агенцији за привредне регистре и уколико поседује квалификовани електронски сертификат;
- У папирној форми, поштом, уколико је у питању законски заступник обвезника плаћања доприноса који није регистрован у АПР-у, већ у неком другом органу надлежном за регистрацију, због чега није могуће да Централни регистар аутоматски провери ту чињеницу електронским путем, као и у ситуацији када обвезник технички није оспособљен за тај посао или жели да тај посао пренесе на неко друго физичко или правно лице.
Када се регистрација врши на овај начин, потребно је поштом, на адресу Централног регистра, Нови Београд, ул.Омладинских бригада бр.1/други спрат/- соба 232 уз попуњен, потписан и заведен документ о додели овлашћења, приложити следеће доказе: (Пример исправно попуњеног обрасца овлашћења)
- решење о регистрацији надлежног органа-копију
- копију личног идентификационог документа законског заступника- лична карта или неки други идентификациони документ
- копију личног идентификационог документа за свако овлашћенo лицe -лична карта или неки други идентификациони документ,
Техничко упутство за приступ и коришћење Портала, у коме је детаљно појашњен поступак подношења пријаве/промене/одјаве, документ “Квалификовани сертификати, дигитални потпис и додела овлашћења” у коме је детаљно појашњено коришћење квалификованих електронских сертификата и додела овлашћења, као и образац овлашћења, могу се преузети са сајта Централног регистра, одељак еУпутства.
ОБАВЕШТЕЊЕ: у вези поднетих овлашћења за рад на порталу ЦРОСО-а
Сва документа овлашћења, која су достављена Централном регистру обавезног социјалног осигурања, a после извршене провере нису враћена послодавцима, сматрају се валидним.
Иста ће бити унета у Информациони систем Централног регистра до почетка рада система, о чему ће послодавци бити обавештени.
Напомена: Уколико од тренутка достављања овлашћења папирним путем до оперативног успостављања Централног регистра дође до било каквих промена у погледу лица којима су додељена овлашћења, важно је о томе обавестити Централни регистар, како би се те промене унеле у систем.
Извор: http://www.croso.rs/
Најновији чланци
novavest
sadrzaj nove vesti
PayPal пред вратима, али....
Скоро свака вест о PayPal-у, па и ова да ће од среде 08.10.2014. бити могућ пријем новца преко овог сервиса, изазива благу еуфорију у Србији.
Ипак, чини се да је још рано за радовање.
Из...
НАЛЕД: Нови конкурси
Објављени су нови конкурси на нашој online бази фондова: СТРАНИ ИЗВОРИ ФИНАНСИРАЊА • Европска комисија (ЕУСДР фонд) - СТАРТ Пројектни фонд за Подунавље • Европска комисија (програм...